Identyfikacja wizualna biura
architektonicznego BUD CUD




Redesign logotypu i identyfikacji biura architektonicznego BUDCUD, działającego w Krakowie od 2011 rok, prowadzonego przez Mateusza Adamczyka i Agatę Woźniczkę. Biuro zajmuje się architekturą współczesności. Już nazwa BUDCUD wskazuje na pola zainteresowań i strategię projektową. To także nawiązanie do dynamicznych czasów wczesnego kapitalizmu w Polsce, kiedy nazwa firmy wskazywała pole jej działalności. „BUD” jest więc od budowania, a „CUD” to marzenie o lepszej rzeczywistości. Nazwa pracowni podpowiada, że architektura, którą tworzą architekci to obietnica wielowątkowej podróży, nieformalnych zdarzeń i nieprzewidzianych aktywności.

Zaprojektowana identyfikacja i strona www odzwierciedla wartości i dynamizm architektów. Logotyp ma otwartą formę, może ulegać transformacji i dopasowywać się do danego formatu. Podczas scrollowania strony logotyp rozciąga się odpowiednio wraz z przesuwaniem myszki. Ta funkcjonalność sprawia, że możliwe jest budowanie różnorodnych animacji, które zostały wykorzystanie na stronie startowej. Również w wersji statycznej, tworzenie kompozycji literniczych przypominających ruch jest uzupełnieniem identyfikacji. Taki zabieg został zastosowany na rewersie wizytówek uszlachetnionych hotstampingiem przez drukarnię Marceli. Dobrany papier Gmund Wood odpowiada kolorystyce przewodniej i ma fakturę drewna, odnosząc się do technicznych materiałów utożsamianych z architekturą. 

Elementy projektu:
logotyp, brand manua, materiały, biurowe,
naklejki, ramki CAD, strona www, animacje


Współautorką projektu jest Nicola Cholewa.

Rok:
2019